Case 1

Binnen een marketing en reclamebureau heeft SpringBalance de volgende opdracht ten volle tevredenheid uitgevoerd:

Positioneren van andere bedrijven is een kernkwaliteit. Het hebben van een duidelijke Missie en visie hoort daar zeker bij. Het inzicht hebben van de positie van je eigen bedrijf op de markt is zeker iets wat duidelijk in beeld is.

Dan nu nog het positioneren van je personeel en duurzaam inzetbaarheid creëren.Het personeel hebben we met IWAM testen op hun attituden en Motivatie kwaliteiten en analyseren of ze op de juiste plek zitten met de juiste taken. Alle taken van personeelsleden zijn in beeld gebracht  zodat ze ten alle tijden per direct over genomen kunnen worden. Hierop volgt duidelijk en helder communicatieplan waarmee de bedrijfscultuur veranderd in een aangename sfeer waar prettig kan worden gewerkt. Vanuit een uitgebreide team analyse zijn doelen naar voren komen die ervoor zorg dragen dat personeel wordt uitgedaagd om te innoveren en loyaliteit gaat tonen naar elkaar en het bedrijf. Er wordt een project gestart om personeel uit te dagen om meer doelen te behalen en sneller hun target binnen te halen door de juiste opdrachten bij de juiste kwaliteit van personeel te leggen. Hierin stimuleren we de voortgang van de groei en ontwikkeling van het personeel. Hierbij behoren de juiste procedures van projecten en communicatie afspraken.

De persoonlijke leiderschapsstijlen van een ieder heeft nu vorm en kan worden door ontwikkeld middels een opleiding.

Dit heeft direct gevolgen op de positionering van de medewerkers binnen het bedrijf. Ze hebben een duidelijk eigen stijl en worden daar op beoordeelt en op gewaardeerd. Kernkwaliteiten van een ieder komen overeen met de kernkwaliteiten van de organisatie. De belemmerende kernpatronen die zijn achterhaalt en zijn middels coaching en persoonlijke begeleiding doorbroken. Hernieuwde, juiste en bruikbare patronen zijn inmiddels aangeleerd. Deze positionering van personeel vergroot de persoonlijke kracht en de collectieve kracht van een team en het bedrijf.

Als de basis van IWAM analyses is gemaakt maken we een standaard te volgen sollicitatieprocedure via IWAM. Zodat direct duidelijk is of het nieuwe personeelslid de juiste aanvullende en/of ontbrekende kwaliteiten heeft passend in het team. Alle managers taken worden duidelijk in kaart gebracht in voorbereiding op een evt opvolging in een later stadium. Hiervoor nemen we ook een IWAM test af bij de manager en bespreken waar de persoonlijke kwaliteiten zitten van de manager die al overgedragen kunnen worden naar personeel.